הורות אחרת – מה זה אומר?

הורות משותפת היא הסדר הורות שבו להורים יש משמורת משפטית משותפת על ילדיהם, אך לא מדובר בגירושים אלא ברצון לחלוק עם אדם מסוים את תהליכי ההורות. הורים משותפים חולקים את האחריות והזכויות של גידול ילדיהם, כאשר לכל הורה יש סמכות על פני פרק זמן מסוים.

הרעיון של הורות משותפת להורים יחידניים הוצג לראשונה על ידי ג'ון מאני, פסיכולוג שהאמין שתינוקות נולדו חסרי מגדר וניתן לגדל אותם ללא כל הבחנה בין המינים. יש הרבה סגנונות הורות לזוגות שיש להם ילדים משותפים. השכיחה ביותר היא הורות משותפת, שבה ההורים חולקים את האחריות לגדל את ילדם ומקבלים החלטות על סמך מה שטוב לילדם.

מה זה אומר להיות הורה משותף? 

המונח "הורות משותפת" מתייחס לתפקידו של הפרט בגידול ילד או ילדים. הורות משותפת היא הסדר הורות שבו להורה שאינו משמורן (להורה עם פחות זמן עם הילד) יש זכויות שוות או משמעותיות לקבל החלטות לגבי הילד.

הורות משותפת היא החלטה משותפת המתקבלת כאשר שני ההורים מעורבים בחיי ילדיהם. זהו מונח המשמש לתיאור כאשר שני ההורים מקבלים זכויות וחובות שוות עבור ילדיהם.

הורות אחרת הפכה לפופולרית יותר בשנים האחרונות עם התפתחות התפיסה של בתי משפט לענייני משפחה. הוכח שהוא עוזר לילדים על ידי חיזוק מערכות יחסים, שיפור התקשורת ומתן יציבות עבורם.

למי זה מתאים? 

הורים גאים נאבקים לעתים קרובות עם ההחלטה אם להביא ילדים לעולם או לא. לעתים קרובות הם חוששים שאולי לא יוכלו לתת לילדיהם את מה שהם צריכים ורוצים, במיוחד אם הם חד הוריים. גם רווקים ורווקות מחפשים שותפים להורות ללא זוגיות ולומדים במומחים בתחום כיצד לשמור על מערכת יחסים בריאה בין הורים לילדים.

Blog Uncategorized אפייה זוגיות לבית משפחה פנאי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איפה אפשר לקנות לגו במחירים שווים?
לגו הוא צעצוע בנייה שקיים כבר למעלה מ-80 שנה. ניתן להרכיב חלקי לגו בדרכים רבות ושונות ליצירת חפצים...
קרא עוד »
נוב 08, 2022
עובדות חיוניות על סורגים שקופים
סורגים שקופים בהתאמה אישית הפכו בשנים האחרונות לטרנד משמעותי בעיצוב פנים וחוץ, הודות למשיכה המלוטשת...
קרא עוד »
ינו 10, 2024
שיווק אורגני בפייסבוק – איך זה עובד?
רוצים להפוך את הפייסבוק לערוץ חזק מבחינה עסקית, שיווקית או פרסומית? בדרך לשם כדאי לדעת יותר על פרסום...
קרא עוד »
מאי 11, 2022