מה עושים במצב של וסטיבוליטיס

מטרת מאמר זה היא לספק מידע על תסמונת וסטיבוליטיס (VVS) והטיפול בה.

האם התסמונת יכולה לחלוף מעצמה

וסטיבוליטיס הוא תסמונת, הפוגעת באחוז מסוים מהנשים. תסמונת וסטיבוליטיס היא מצב שפיר של הפות והנרתיק. זה מאופיין בדלקת של רקמות הווסטיבולריות והנרתיק. הדלקת נגרמת מזיהום בחיידקים, כמו Staphylococcus aureus או mycobacteria. 

יש הסבורים כי רוב המקרים של וסטיבוליטיס של הפות חולפים ללא טיפול. אכן יש מקרים מסוג זה, אך זה לא המצב תמיד. יש סברה כי מחלות אוטואימוניות עלולות לגרום לדלקת להימשך ואף להחמיר אם הדלקות לא מטופלות. Staphylococcus aureus הוא אחד הגורמים הנפוצים ביותר של וסטיבוליטיס בקרב נשים. 

איך וסטיבוליטיס בא לידי ביטוי

הדלקת פוגעת בדרך כלל ברקמות שבין סימפיזת הערווה לבין השופכה או משני צידיו. עם הזמן, וסטיבוליטיס של הפות יכול להפוך למחלה כרונית. בנוסף לדלקת, זה גורם גם לכאב וגרד אצל נשים עם מצב זה. 

תסמונת וסטיבוליטיס (VVS) היא אחת המחלות המועברות במגע מיני. התסמונת הזאת משפיעה על למעלה מ-50 מיליון אנשים בעולם. תסמונת וסטיבוליטיס היא מצב לא נפוץ מאוד, המשפיע על איברי המין של נשים. זה גורם לכל מיני כאבים, כולל גירוד ותחושות צריבה.

איך ניתן להתמודד 

טיפול בתסמונת וסטיבוליטיס עדיין בחיתוליו. אין הנחיות מוגדרות שיש לעקוב אחריהן או משטר הטיפול שתמיד יתבצע. במידה וחשים כאב ונפיחות של הפות, הנרתיק ופי הטבעת, יש לפנות בהקדם לרופא. התסמינים משתנים ממטופלת אחת לשניה. ברוב המקרים, VVS נגרם על ידי וירוס או חיידק. זה יכול להיגרם גם ממצבים לא זיהומיים כמו סוכרת או דלקת מפרקים שגרונית. רצוי כי רופא יאבחן את המצב לאשורו וימליץ על טיפול מתאים. 

צרו קשר עם מומחה לגניקולוגיה יעקב בורנשטיין >>>

Blog Uncategorized אפייה זוגיות לבית משפחה פנאי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איפה יש ייעוץ עסקי במרכז?
ייעוץ עסקי הוא מקצוע שקיים כבר מאות שנים. עם זאת, בשנים האחרונות, התעשייה רואה מעבר לכיוון...
קרא עוד »
מרץ 29, 2023
מרגישה שיש לך גוף של "אמא" גם לאמהות יש שמלות ערב מתאימות
לקראת אירוע כל אחת מאתנו רוצה להראות נפלא, ללבוש את הבגד המחמיא, להיכנס לנעל המתאימה, ולצאת לאירוע...
קרא עוד »
פבר 10, 2022
פטריה בנרתיק שלא עוברת – למה זה קורה
זיהומים פטרייתיים בנרתיק, הנגרמים בדרך כלל על ידי השמרים קנדידה אלביקנס, הם דאגה רווחת עבור נשים...
קרא עוד »
אוק 09, 2023