יישור שיניים בדרכים של היום

תחום האורתודונטיה עוסק בטיפול ויישור של שיניים באמצעות הזזתן למנח המתאים לצורך תקינות של סגירת הלסתות, דיבור תקין ומראה אסתטי יפה. לרוב הטיפולים אינם כרוכים בטיפולים שהם פולשניים כמו עקירות או שתלים, אלא בהתקנת אמצעי עזר על גבי השיניים שייצרו לחץ מתאים ויזיזו בהדרגה את השיניים למקומן המתאים.
טיפול לשיקום הפה אצל ד"ר אלדד בן אלעזר מתבצע במקצועיות רבה ויכול לתרום לכם רבות!

שיטות נפוצות ליישור שיניים

בעבר הטיפול המקובל ליישור שיניים היה התקנה של "גשר" עשוי מתכת על גבי השיניים, ולכן החיסרון בטיפול זה הינו אסתטי כיוון שהגשר בולט ומגושם ופוגע במראה החיצוני של הפנים. כיום ניתן למצוא מגוון דרכים לטיפולי יישור שיניים שהם בלתי נראים:

  • התקנת "גשר" בצבע השיניים – אותו "גשר" נפוץ שמורכב על גבי השיניים נקרא גם סמכים בשפה האורתודונטית, משולב עם חוטי מתכת דקים המחוברים אליו וכך נוצר לחוץ מתון על השיניים עד שהן זזות למקומן הטבעי. מכיוון שמדובר על תהליך ארוך שלוקח כמה חודשים ואפילו שנים, אין ספק כי מראה של שיניים עם קוביות מתכת עליהן הוא לא עניין אסתטי כלל. כיום נעשה שימוש בסמכים בעלי צבע זהה לצבע השיניים, כך שלא ניתן להבחין בהם ממבט ראשון.
  • התקנת סמכים בחלק הפנימי – אפשרות נוספת להסתרת התקן הגשר על גבי השיניים, היא באמצעות התקנה של סמכים בחלק הפנימי של השן כך שאין זה משנה אם הם בצבע מתכת או לבן כיוון שלא רואים אותם. מומלץ להעדיף את הסמכים הללו כאשר מדובר על תהליך יישור קצר, כיוון שסמכים אלו נוטים לצבור לכלוך רב כתוצאה מהמיקום הפנימי שלהם.
  • פלטות שקופות – פתרון בלתי נראה נוסף לטיפולי יישור השיניים, והינו גם פתרון פופולרי בקרב מטופלים רבים בגלל הנוחות שבו. הפלטות השקופות מותאמות לכל מטופל באמצעים טכנולוגיים, ונוסף על תכונותיהן השקופות ניתן גם לשלוף אותן החוצה בכל עת ללא סיוע ופנייה אל רופא השיניים.

לסיכום, ניתן לומר כי הודות להתפתחות הטכנולוגית בתחום רפואת השיניים, כל מטופל יכול לבחור את דרך הטיפול המתאימה לו ביותר ללא חשש מפגיעה אסתטית במהלך תהליך יישור השיניים.
הקליקו כאן והתרשמו אודות טיפולי יישור שיניים מקצועיים!

Blog Uncategorized אפייה זוגיות לבית משפחה פנאי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ניתוח קרע ברצועה הצולבת הקדמית – כמה זמן נמשך תהליך ההחלמה?
קרע של הרצועה הצולבת הקדמית (ACL) היא פציעה שכיחה בקרב שחקני כדורגל, במיוחד אצל שוערים. זה מתרחש כאשר...
קרא עוד »
יול 03, 2022
avitalגריל גז או גריל פחם – איזה גריל עדיף לכם?avital
לשני הגרילים הללו יש יתרונות וחסרונות משלהם. עם זאת, אם אתם מחפשים לבשל מגוון של מאכלים, אז גריל גז הוא...
קרא עוד »
מרץ 19, 2023
צלם עיצוב פנים – מהו תפקידו?
צלם עיצוב פנים הוא מקצוע שקיים כבר שנים רבות. זה אחד המקצועות הבודדים שאפשר לעשות גם בפנים וגם בחוץ....
קרא עוד »
פבר 19, 2023