הפסקת נשימה בשינה – ממה זה נגרם?

הפסקת נשימה בשינה הוא מצב שבו אנשים מפסיקים לנשום במהלך השינה. אנשים עם מצב זה נקראים דום נשימה חסימתי בשינה. זה יכול להיגרם ממספר סיבות שונות, כולל לחץ דם גבוה, מחלות לב, סוכרת ואפילו כמה תרופות.

דום נשימה בשינה הוא מצב המשפיע על הדרך בה אנו ישנים. היא יכולה להיגרם ממגוון גורמים והיא אחת מהפרעות השינה הנפוצות יותר.

לקבלת ייעוץ מקצועי פנו עוד היום אל אורנה אדריאנסן >>>

תסמיני דום נשימה

דום נשימה בשינה מאופיינת בחסימה בדרכי הנשימה הגורמת לנשימה להיות איטית ורדודה. זה מוביל לעתים קרובות לחנק או אפילו למוות, אם לא מטפלים בו באופן מיידי.

דום נשימה בשינה יכול להיות קשה לאבחון מכיוון שהוא לא תמיד גורם לתסמינים כלל. עם זאת, ישנם מספר תסמינים שעשויים להצביע על דום נשימה בשינה:

דום נשימה בשינה היא הפרעה שכיחה הפוגעת בכ-30% מהאוכלוסייה. זה מאופיין בהפסקות נשימה במהלך השינה ועלול לגרום לבעיות בריאותיות חמורות. דום נשימה בשינה יכול להיות מטופל בטיפול מתמשך בלחץ אוויר חיובי (CPAP), אך הוא דורש גם טיפול ארוך טווח.

חוסר שינה

דום נשימה בשינה נגרם משינויים במוח הנובעים מחוסר שינה וחוסר אספקת חמצן למוח. ההפרעה גורמת לעייפות, כאבי ראש ותסמינים נוספים במהלך השינה.

דרך טובה לטפל בדום נשימה בשינה היא באמצעות מכשיר CPAP. זה יעזור לך לישון טוב בלי להתעורר מוקדם מדי או מאוחר מדי בבוקר. ישנן מכונות CPAP רבות הזמינות בשוק כיום, אך הפופולריות ביותר מיוצרות על ידי Medtronic ו- ResMed. . ישנם גם מכשירים רבים אחרים שמודדים ומנטרים אותך בזמן שאתה ישן. אלה יכולים לתת תוצאות טובות יותר, אבל קשה לדעת איזה מכשיר מתאים לך עד שאתה מנסה אותם. 

כדאי להיוועץ עם רופא המשפחה שלך בכדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר.

Blog Uncategorized אפייה זוגיות לבית משפחה פנאי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך תדעו שהאוכל לכלבים הוא המתאים ביותר עבורם?
אם בחרתם לגדל כלב בביתכם, אתם כנראה מודעים לכך כי עליכם לדאוג עבורו לציוד מתאים, לצעצועים מפתחים,...
קרא עוד »
אוק 30, 2019
איפה יש ייעוץ עסקי במרכז?
ייעוץ עסקי הוא מקצוע שקיים כבר מאות שנים. עם זאת, בשנים האחרונות, התעשייה רואה מעבר לכיוון...
קרא עוד »
מרץ 29, 2023
שיווק חומרי גלם לקוסמטיקה טבעית
בשנים האחרונות יותר ויותר חברות קוסמטיקה ועסקים שעוסקים בתחום הטיפוח - מבינים כי ישנה נהירה אל...
קרא עוד »
דצמ 11, 2019