איך מוציאים ספר לאור באופן עצמאי

איך מוציאים ספר לאור באופן עצמאי

אם שאלתם את עצמם איך להוציא ספר ראשון לאור באופן עצמאי, הגעתם למקום הנכון. הוצאת ספר היא עניין מאד מקצועי וכולל הרבה מאד שלבי עבודה. אדם שמעוניין להוציא בעצמו ספר יבצע את הצעדים הנדרשים בעצמו אך העבודה לא תהיה מקצועית לאור חוסר הידע והניסיון שלו.

כתיבה של ספר

מי שיודע לכתוב בעצמו במחשב, בונה לו את תוכן העניינים, את כל הנושאים שהוא רוצה להעלות על הכתב, שמות הפרקים ומהו המידע שעליו הוא יספר. יש סופרים שרושמים את קורות חייהם ואילו אחרים שכותבים רומן, ספר מתח או ספר עיוני על דברים שקרו, תבשילים, עבודות יצירתיות שונות וכל תחום אחר שמעוניינים לספר עליו.

האדם שכותב את הספר נשאב לכך והוא יושב ימים ולילות וכותב פרק אחרי פרק עד שהוא מסיים את הספר. בשלב של קריאת הספר הוא מוסיף מידע אם הוא רואה ששכח לכתוב משהו, או שאין מספיק קשר בין הדברים ולכן הוא מוסיף כל פרט שנראה לו חשוב ושיוסיף ערך לקורא. מצד שני יכול גם לגרוע מלל שבמחשבה שנייה נראה לו מיותר ועדיף שלא יהיה חלק מהסיפור.

עריכה והגהה של הספר

מי שכותב את הספר עורך אותו, מבצע הגהה ובוחן את האפשרויות השונות כדי להדפיס אותו. בדרך כלל מדובר במהדורות קטנות שבהן מדפיסים עותקים בודדים, עבור בני המשפחה והחברים.

סיוע של הוצאה לאור בהליך הכנת הספר

קיימת אפשרות שהסופר יפנה למו"ל (הוצאה לאור) כדי שהצוותים המקצועיים שלהם יבצעו עריכה ספרותית, ערכיה לשונית, הגהה כדי שהספר יהיה בעברית נכונה. מעבר לכך הם יטפלו בנושא תכנון הכריכה ההדפסה של הספרים, הפצתם וביצוע יחסי הציבור. התהודה באופציה הזו היא רחבה הרבה יותר וקיים סיכוי סביר הרבה יותר, שהקהל ירכוש את הספרים וייהנה מקריאתם.

Blog Uncategorized אפייה זוגיות לבית משפחה פנאי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בעיות חברתיות אצל בנות
אפשר למצוא בנות רבות בגיל ההתגברות ואף בגילאים מוקדמים יותר שנאלצות להתמודד עם קשיים חברתיים...
קרא עוד »
יונ 23, 2021
שימוע לפני הגשת כתב אישום – כך תתכוננו בהתאם!
שימוע לפני הגשת כתב אישום הוא תהליך שמתקיים בישראל, שבו שופט מחליט אם נאשם ייעצר ויובא למשפט. הדיונים...
קרא עוד »
אוג 07, 2022
כמה עולה להזמין שירותי גרירה כיום?
כולנו היינו במצב שבו עלינו לגרור את המכונית שלנו מהצד של הכביש. זו יכולה להיות החלטה יקרה מאוד, וחשוב...
קרא עוד »
נוב 13, 2022