איך לשמור על כושר במהלך ההריון?

איך לשמור על כושר במהלך ההריון?

אז נכון שהגוף שלך עובר שינויים מרחיקי לכת, את מרגישה חלשה ועייפה והבטן הולכת וגדלה, אבל כל אלו לא סיבות שימנעו ממך להתעמל. ההיפך הוא הנכון – בכל תקופה בחיים חשוב להתעמל ולשמור על כושר, ובתקופת ההיריון עוד יותר. זה טוב לך, האימא ההרה, ותורם גם לעובר שתלוי כולו בך. כמובן שעליך למצוא את שיטת ההתעמלות הטובה והנכונה לך ולהיות ערנית להרגשות שלך כדי למנוע נזקים.

במה מועילה הפעילות הגופנית בהריון?

הפעילות הגופנית בתקופת ההיריון מועילה בכמה וכמה מישורים. ראשית יש לציין שהיא מאפשרת לך לשמור על המשקל ולשפר את ההרגשה שלך עם עצמך. בנוסף ההתעמלות מפחיתה כאבים שונים או מאפשרת למנוע את הופעתם. כמו כן הפעילות הגופנית משפרת את זרימת הדם, כמו בפעילות של קורס יוגה, ומסייעת גם בהורדת בצקת אם הופיעה. ביום שביצעת פעילות גופנית טובה תוכלי להירדם טוב יותר וליהנות משנת לילה איכותית ונעימה.

גם למערכת העיכול מועילה הפעילות הגופנית והיא מסייעת לתהליכי העיכול ומונעת עצירות מעיקה. מחקרים העלו כי פעילות גופנית מפחיתה גם את רמות המתח, מפיגה חרדות ודכאון. הפעילות תשפר את היציבה שלך, תקל על כאבי גב ותעזור לך לאזן את רמות הסוכר בדם – מה שיפחית את הסיכון לסוכרת הריון.

פעילות גופנית מותאמת

אמנם הפעילות הגופנית חשובה עד מאוד, אבל חשוב מאוד להתאים את אופי הפעילות למצב המיוחד בו את נמצאת. ההמלצה גורסת כי כל אישה יכולה להמשיך להתאמן בפעילות גופנית שהיא רגילה אליה. אך כמובן שיש שיטות שמתאימות במיוחד לנשים בהריון. לדוגמה יוגה לנשים בהריון או פילאטיס. אך בכל מקרה חשוב מאוד כי במהלך האימון תהיה האישה ההרה ערנית לעצמה מעבר לרגיל. חשוב לבצע הפסקות במהלך האימון, לשתות הרבה, ללבוש נעליים נוחות ותומכות. ולוודא כי את נושמת היטב ואת יכולה לדבר תוך כדי.

מצב של חימום יתר או מאמץ מוגבר במהלך הפעילות הגופנית בחודשי ההיריון אינה מומלצת. מומלץ לעדכן את המאמנת במצבך ובתחושות שלך, כדי שתוכלי להיות בטוחה שאת מתאמנת כראוי. אז בין אם בחרת יוגה לנשים בהריון או כל שיטה אחרת – הריי ערנית ושמרי על עצמך. מידע נוסף בנושא תוכלי למצוא באתר http://darmayoga.co.il/ המתמחים תרגילי יוגה לכל גיל.

Blog Uncategorized אפייה זוגיות לבית משפחה פנאי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קייטרינג חלבי להרמת כוסית – התאמת המנות לשתייה
כאשר מתכננים תפריט קייטרינג חלבי להרמת כוסית, חשוב להתחשב בטעמים ובמרקמים של המנות ביחס למשקאות...
קרא עוד »
יול 18, 2023
דרמה רולר לשיער – האם זה אפקטיבי?
מינוקסידיל ופרופיסיה אלו הן התרופות הנפוצות ביותר לגברים המתמודדים עם הקרחה, אך בשנים האחרונות...
קרא עוד »
ינו 26, 2022
איך תדעו שהאוכל לכלבים הוא המתאים ביותר עבורם?
אם בחרתם לגדל כלב בביתכם, אתם כנראה מודעים לכך כי עליכם לדאוג עבורו לציוד מתאים, לצעצועים מפתחים,...
קרא עוד »
אוק 30, 2019